dijous, 20 d’octubre del 2016

Comparativa de seqüències

El seminari d'avui l'hem dedicat a fer una comparativa entre dos seqüències. L'objecte d'ensenyament d'ambdues són les relacions espacials: <situació dels objectes a l'espai, en relació amb el propi cos, d'un mateix objecte amb uns altres, d'un objecte amb un altre >

Seqüència 1
La primera seqüència ens ha semblat que pot confondre bastant als infants, el que es demana en cada imatge no és pas entenedor. A més, considerem que aquest objecte d'aprenentatge en concret, és molt més factible treballar-lo mitjançant una activitat més vivencial, amb objectes reals i ells com a protagonista de l'activitat. 
Les fitxes, no ens agraden pas, però es podrien utilitzar un cop feta l'activitat vivencial. 


Seqüència 2
Estem més d'acord amb la segona seqüència. Tot i això, faríem diversos canvis. Entre ells, que els infants siguin qui es mouen per l'espai, tenint de referència altres objectes, que no pas la tela. 
Considerem que en aquest cas, l'infant és més protagonista del seu aprenentatge, i construeix, d'una manera autònoma, el seu coneixement. 

Els últims 10 minuts, hem fet una posada en comú, i tots els grups compartíem la idea que, en ambdues seqüències, l'infant no és el protagonista del seu aprenentatge, i que la mestra té massa rellevància. 
Estem d'acord en el fet que faríem diversos canvis en la segona, mantentint la seva estructura. I que les fitxes no són una eina que ens agradi perquè l'infant construeixi el seu aprenentatge. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada