Avui al seminari hem realitzat una activitat destinada a infants de 4/5 anys. L'activitat es dividía en dos parts:
1. Fitxa amb quadrats que representen els seients, diversos d'ells estaven pintats representant els passatgers.
2. Fitxa amb quadrats que representen els seients però sense cap passatger.
Les consignes de l'activitat han estat les següents:
En primer lloc els infants hauran de buscar els passsatgers necessaris, ni més ni menys, per a completar les plaçes lliures de l'autobús.
En segon lloc, hauran de buscar, en una sola vegada, els passatgers necessaris per a copletar les plaçes lliures.
En tercer i últim lloc, hauran d'escriure en un missatge els passagers que necessiten l'autobús.
La nostra tasca, com a futures mestres, ha estat la d'analitzar l'activitat; hem considerat que es tracta d'una activitat que està ben plantejada i permet que els infants assoleixin els objectius proposats. Tot i així, utilitzar un suport tridimensional ajudaria a crear un aprenentatge significatiu. A més, considerem que els infants requereixen contextualitzar les activitats que realitzin. Per tant, nosaltres proposaríem plantejar l'activitat abans d'una excursió amb autocar on necessitem saber quants seients queden lliures per poder anar nosaltres. Un cop contextualitzada l'activitat realitzaríem les tres fases amb el material tridimensional proposat (peces de lego dins d'una capsa de cartó).
Per tal d'aconseguir l'objectiu (que els infants comprenguin que el conteig és la millor tècnica), nosaltres proposem les tres fases en diferents moments; La primera fase com a diagnòstic, i la tercera com a avaluació.
Analitzar aquesta activitat ha estat força difícil perquè posar-me en el lloc d'un infant és molt complicat. Tot i així, m'he adonat que els infants, encara que són molt petits, poden arribar a fer grans reflexions per poder "memoritzar" quants passatgers n'hi ha en una fitxa per a poder traspassar-los a l'altra.
Altrament, considero que, tal i com ha estat plantejada, no ha de ser gaire motivadora per als infants. És per aixó que, el meu grup i jo, hem decidit donar-li un sentit i relacionar-la amb algún aspecte del día a día dels infants com pot ser una excursió.
Finalment, m'ha agradat molt aquesta activitat com mètode per aprendre el conteig. És molt més eficaç i significatiu per als infants crear el seu propi aprenentatge i construir-lo al seu ritme que no pas aprendre a contar d'una manera mecánica.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada