dijous, 24 de novembre del 2016

Material Inespecífic

El seminari d'avui l'hem dedicat a realitzar les presentacions per grups dels nostres materials inespecífics. 

El meu grup i jo hem creat el següent material:



Aquest material que proposem per realitzar l'activitat és variat i quotidià. Es tracta de pots reciclats amb tapes foradades, tal i com apareix a la imatge, també hi ha un pal de fusta que permet ordenar els CDs i una ouera. Taambé utilitzem objectes com castanyes, pals, pedres, CDs i taps de plàstic.  

Realitzar aquest material ha sigut molt enriquidor. Hem vist fer a la nena associació d'idees, interioritzar erros, classificar correctament etc. He après a veure els objectes des d'un punt de vista crític i amb més amplitud. M'he adonat que per molt que planifiquem la seqüència de l'activitat, els infants pauten el seu propi ritme segons el moment i les seves necessitats. A més, hem atribuït a cada element una funció en concret, però un cop posada en pràctica l'activitat, m'he adonat que els elements no tenen una única funció perquè els infants tenen la capacitat d'anar més enllà i otorgar altres funcions als diversos elements. 

En definitiva, hem comès errors però hem sabut identificar-los i aprendre d'ells. Considero que, entre tots els materials exposats a l'aula, hem anat més enllà d'una activitat focalitzada en sensacions i percepcions.
Hem sigut capaces d'agafar diversos objectes que no tenen una funció específica i amb ells crear un material didàctic per als infants. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada